
Többet fogunk keresni januártól?
Fotó: Barabás Ákos
Lia Olguţa Vasilescu munkaügyi miniszter egy olyan kormányhatározat tervezetét mutatta be csütörtökön a kormánynak, amely értelmében 2018. január 1-jétől 1900 lejre nőne az országos bruttó minimálbér.
2017. október 26., 19:022017. október 26., 19:02
„Ma (csütörtökön, szerk. megj.) egy olyan kormányhatározatot mutatunk be, amely értelmében
– számolt be az Agerpres.
Az összeg megfelelő a kormányprogramba foglalt összegnek, amelynek értelmében 1550 lejre nőtt volna 2018. január 1-jétől, azonban akkoriban nem vették figyelembe annak a lehetőségét, hogy a munkáltatóról a munkavállalóra hárítják át a társadalombiztosítási járulékok munkáltatói részének kifizetését” – nyilatkozta Vasilescu a kormányülés kezdetén.
Szintén első olvasásra mutatta be Vasilescu azt a sürgősségi kormányrendeletet is, amely szerint jövő év elejétől 1233 lej helyett 1250 lej lesz a legalacsonyabb gyermeknevelési segély értéke.
"Nem utolsósorban a rendelettervezet előírja a legalacsonyabb nyugdíj 640 lejre növelését, a nyugdíjpont értékét pedig 1100 lejre emelnénk 2018. július 1-jétől. Ezek az intézkedések csomagban érkeznek a magánnyugdíj alaphoz való hozzájárulás 5,1 százalékról 3,7 százalékra való csökkentésével. Ez nem fogja befolyásolni a hozzájárulás jelenlegi értékét. Pontosabban, a ma befizetett összeg jövőre is legkevesebb ugyanannyi lesz, az arány csökkentésére a bruttó bér 20 százalékos emelése miatt van szükség” – nyilatkozta Lia Olguţa Vasilescu.
Navi Pillay dél-afrikai jogász, az ENSZ volt emberi jogi főbiztosa és a hágai Nemzetközi Büntetőbíróság egykori bírája kapja idén a Nobel-békedíjat – jelentette be pénteken Oslóban a Norvég Nobel-bizottság.
Anne Carson kanadai szerzőnek ítélte oda az idei irodalmi Nobel-díjat a Svéd Akadémia, amely csütörtökön Stockholmban jelentette be döntését.
Törökországban került kézre Iurie Radulov, alias „Babior”, az egyik legrettegettebb bűnöző a Moldovai Köztársaságban, akinek az 1990-es évek elején – az akkori nyomozati anyagok szerint – Romániával is voltak kapcsolatai.
Az Európai Bizottság szerdán 1,24 milliárd eurót folyósított Ukrajnának a 90 milliárd eurós támogatási hitel védelmi célú alapjából, a forrás ukrán vállalatok által gyártott drónok, drónelhárító eszközök, lőszerek és rakéták beszerzését fedezi.
Elhunyt kedden 102 éves korában Los Angelesben Eva Marie Saint, A rakparton című Elia Kazan-film Oscar-díjas színésznője – írja az MTI Variety.com portálra hivatkozva.
Dróntámadás következtében egy hajó elsüllyedt, egy másik pedig megrongálódott kedden a Fekete-tengeren, Bulgária partjainál – írja az MTI helyi médiajelentésekre hivatkozva.
Megjelent a spanyol parlament feloszlatásáról és november 29-ére előrehozott választások kiírásáról szóló rendelet a spanyol hivatalos állami közlönyben (BOE) kedden. A dokumentumot azután tették közzé, hogy VI. Fülöp spanyol király aláírta.
Az egészségügyi helyzet „ellenőrzés alatt áll” Oroszországban – nyugtatnak az orosz hatóságok, miután a sajtóban megjelent információk szerint egy laboratóriumi technikus pestisben halhatott meg Szibériában. Az ügyben az amerikaiak is megszólaltak.
Az Európai Bizottság támogatja, hogy Montenegró 2028-ban az Európai Unió 28. tagállamává váljon, a csatlakozási folyamat lezárásához azonban politikai stabilitásra és széles körű pártközi támogatásra van szükség – jelentette ki Ursula von der Leyen.
A Flydubai Tel-Avivba tartó járatának egyik pilótája megkéselte a másikat, feltehetően a gép lezuhanását akarta okozni – jelentette ki szerdán délután Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök a reggeli légi incidenssel kapcsolatban.
szóljon hozzá!