
Illusztráció
Fotó: Thomas Campean
Maros megye lakosságának 1,14 százaléka, azaz 6801 személy részesül a minimálbér összegéig tartó jövedelemkiegészítési szociális juttatásban. Ebben az adatsorban messze országos első Teleorman (a lakosság 2,56%-a) és Buzău (a lakosság 2,31%-a) megye.
2017. december 10., 17:192017. december 10., 17:19
A munkaügyi minisztérium, valamint a szociális felügyeleti és kifizetési országos ügynökség adatait felhasználva a profit.ro gazdasági szakportál tett közzé arra vonatkozó adatsort, hogy melyik megye hogy áll a minimálbéri összegéig szükséges jövedelemkiegészítő juttatásban.
A nyilvántartás szerint az ország majdnem 22,3 millió lakosából csaknem 220 ezren, azaz 0,98% részesül olyan szociális támogatásban, amely azért jár, mert az illető bevétele nem éri el a garantált minimálbért.
A szeptemberre vonatkozó táblázatból kiderült, hogy az ország 42 térségi közigazgatási egysége közül Teleorman, Buzău, Mehedinți és Vaslui megyékben haladja meg a lakosság 2 százalékát ez az arány, és 2,56 százalékkal messze „országos első” Teleorman megye.
Ezzel szemben Maros megye 595 948 lakosából 6801-en kapják a juttatást, ez 1,14 százalékot jelent, amellyel 17. helyen vagyunk – Hargita megye a 26. (333 674 lakosból 3096-an, azaz 0,93%), Kovászna megye pedig a 28. (228 732 lakosból 2016-an, azaz 0,88%).
ez pedig 0,01%-os lakossági arányt jelent. A támogatottak abszolút száma tekintetében az első helyeken Dolj (13.710), Buzău (11.059), Bákó (10.669), Galac (10.487) és Teleorman (9.977) áll, a 6801 személlyel Maros megye a 12., míg Hargita a 31. (3.096 lakos), Kovászna megye pedig „hátulról” a negyedik, azaz a 39. a 2016 támogatottal.
A havonta kifizetésre kerülő pénzösszegek tekintetében az abszolút értékben legtöbbet felemésztő megyék a következők: Dolj (3.899.938 lej), Bákó (3.039.502 lej), Vaslui (2.946.223 lej), Buzău (2.920.933 lej), Galac (2.854.234 lej) és Teleorman (2.580.022 lej). Maros megye a kilencedik 2.157.191 lejjel, Hargita megye a harmincadik 945.019 lejjel, Kovászna megye pedig a harmincötödik 606.347 lejjel.
Fejenként átlagban a legnagyobb mértékű kiegészítés a Szilágy (335 lej), a Brassó (330 lej), a Maros (317 lej), a Bihar (315 lej) és a Szatmár (310 lej) megyeieknek szükséges. Hargita megye a 7. ebben a rangsorban 305 lejjel, Kovászna megye pedig a 9. 301 lejjel.
Bukarest az összes kategóriában az utolsó helyen áll, hiszen a nyilvántartott 2.106.144 lakosból csupán 265, azaz 0,01% bevétele nem éri el a garantált minimálbér összegét, de átlagban csak 208 lejjel maradnak el ettől, így havonta összesen csak 55.100 lejes ez a szociális támogatás.
Jövedelmi görbe tükör
A kimutatás tehát egyfajta szociális és jövedelmi görbe tükör, hiszen az első három kategóriában értelemszerűen a táblázatok elején álló megyék állnak rosszul, a rangsor alján találhatók pedig jól teljesítenek. Ami az utolsó, a fejenkénti átlagtámogatást illeti, az a következtetés vonható le, hogy a gazdaságilag jól teljesítő megyékben az a viszonylag kevés személy, aki részesül a juttatásban, a minimálbérnél sokkal kevesebb bevétellel rendelkezik, ezért szükséges nagyobb összeggel kiegészíteni azt. Ők feltételezhetően többnyire azok, akiket a rendszer nem motivál és ösztönöz kellőképpen munkavállalásra.
A párbeszéd, a tolerancia és az együttműködés fontosságát hangsúlyozza a magyar nyelv napja alkalmából küldött üzenetében Nicușor Dan államelnök.
Nicușor Dan államfő kétoldalú megbeszélést folytatott pénteken Dublinban Magyar Péter magyar miniszterelnökkel.
Első- és másodfokú (sárga és narancssárga jelzésű) árvízkészültséget rendelt el pénteken az Országos Hidrológiai és Vízgazdálkodási Intézet (INHGA) 13 megye folyóinak vízgyűjtő területére.
Több mint 4,2 millió lej bírságot szabott ki egy hét alatt a Munkaügyi Felügyelet 2357 ellenőrzés során, 58 esetben be nem jelentett foglalkoztatást tártak fel – közölte pénteken a Facebook-oldalán az intézmény.
A román gazdaság harmadik negyedévi, 2,1 százalékos bővülése lélegzetvételhez juttatta a gazdaságot, de nem tekinthető fellendülésnek – véli Adrian Negrescu gazdasági tanácsadó.
Erős szélre figyelmeztető narancssárga és sárga jelzésű riasztást péntekre az Országos Meteorológiai Szolgálat (ANM). Szombaton jelentősen lehűl az idő, vasárnap hajnalban pedig az ország nagy részén fagyni fog.
Őrizetbe vette pénteken a szervezett bűnözés és terrorizmus elleni ügyészség (DIICOT) a konstancai Oil Terminal előző nap lemondott kereskedelmi igazgatóját, Gabriel Darabant a gázolaj-kereskedelemhez kapcsolódó adócsalási ügyben.
Az előrejelzéseknek megfelelően felmelegedett az idő országszerte, a péntek reggeli hőmérsékleti értékek a 10 Celsius-fok körüli tartományban maradtak a hegyközi medencékben is.
Nicușor Dan államfő csütörtökön kijelentette, hogy magánemberként joga van megtagadni a párbeszédet azzal, aki nem tanúsít tiszteletet iránta.
Ellenőrzéseket indít az egészségügyi minisztérium és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (CNAS) mintegy 25 állami és magán járóbeteg-szakrendelőben – jelentette be csütörtökön Alexandru Rogobete egészségügyi miniszter.
szóljon hozzá!