Székelyhon.ro
2017. február 23., csütörtök; Ma Alfréd napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Youtube csatorna Google +1 oldal

Az alkohol fontosabb a melegnél?

Barabás Hajnal | 2017.01.09. [19:35] | Utolsó módosítás: 2017.01.09. [19:40]

Nem ijednek meg a hidegtől, inkább Csíkszereda utcáin töltik az éjszakát a hajléktalanok, semmint az önkormányzat által működtetett hajléktalanszállón. Többnyire azért, mert az intézmény szabályai szerint nem fogyaszthatnak alkoholt.

hajlektalan szallo vn 003_bA hideg napokon nem sokan kérezkedtek be a hajléktalanszálló melegedőjébe

A korábbi évektől eltérően az elmúlt napok hideg éjjelein kevesebben vették igénybe a polgármesteri hivatal által működtetett szállót. Antal Teréztől, a szociális központ referensétől megtudtuk, hogy mindössze egy utcán tengődő kért bebocsátást estére hozzájuk, ráadásul a szálló állandó lakói közül is néhányan inkább kint a városban töltötték az éjszakát.

Értesítsék a hatóságokat

Füleki Zoltán, Csíkszereda alpolgármestere felhívja a lakosság figyelmét, mivel országosan narancssárga fagyriasztás lépett érvénybe, ezért ha látnak hajléktalanokat, fagyhalál veszélyének kitett személyeket, akkor értesítsék a rendőrséget, illetve hívják a 0735-209 466-os vagy a 0735-209 467-es telefonszámokat. Mint mondta, a szálló felkészült a fogadásukra, meleg teát is biztosítanak számukra.

Azért maradnak távol, mert a szállóban nem lehet alkoholt fogyasztani, sem ittas állapotban belépni. A távolmaradásukat azzal is indokolták a szálló munkatársai, hogy a hajléktalanok egy része új helyet talált magának egy Szentlélek utcai ingatlanban. „Tavaly télen, amikor még az új helyük nem volt meg, este bejöttek és reggel elmentek” – mondták. Indokolt esetben, a nagyon hideg időjárás alkalmával, ittasan is beengedik őket, a sürgős esetekre fenntartott terembe állandó felügyelettel, de egyébként a hajléktalanszálló működtetői ragaszkodnak a szigorú – alkoholmentes – szabályhoz.

A Hargita Megyei Csendőr-felügyelőség szóvivője, Gheorghe Suciu érdeklődésünkre elmondta, nem voltak problémák a Csíkszereda utcáin tengődő hajléktalanokkal, általában az elhagyott épületekben húzódnak meg. Vasárnap éjszaka a csendőrség járőrszolgálata megkereste őket, és meleg teát osztott számukra. „Azt tudni kell, hogy nem erőltethetjük, hogy a hajléktalanszállóba menjenek, ha ők nem akarnak menni, joguk van ehhez” – magyarázta a szóvivő.

A csíkszeredai vasúti rendőrség munkatársa érdeklődésünkre elmondta, hogy tudomásuk van az állomáson tartózkodó pár hajléktalanról, de nem szoktak problémát okozni. „Feladatunk, hogy a hajléktalanszállóba irányítsuk őket, de nem kényszeríthetjük” – hangsúlyozta. Azt azonban a vasúti rendőrségi alkalmazott is megerősítette, hogy általában azért nem töltik az éjszakákat a hajléktalanszállón, hogy tudjanak alkoholt fogyasztani.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
20.
Nyet
2017.01.10., kedd [17:51]
Tipikus alkoholista gondolkodás:
Ha ittas vagyok , akkor nekem minden megbocsáttatik ?
19.
röhej
2017.01.10., kedd [17:40]
Ha alkoholistákat fogadnak , akkor a hajléktalanok nem fognak oda járni. Inkább utcán maradnak.
18.
röhej
2017.01.10., kedd [17:34]
Nem értem mit akarsz mondani. Lehet hogy semmit.
17.
zet
2017.01.10., kedd [17:33]
Az alkoholisták miatt kirekesztik a hajléktalanokat.
Róluk nem ir a cikk.
Akik az alkoholisták, vagy tetetett alkoholisták miatt nem mernek hajléktalan szállóra menni még most sem.
16.
kérdező
2017.01.10., kedd [17:27]
Tudtommal az alkohol pénzbe kerül. Az elvonókurát meg legtöbbször nem az érintett fizeti. Aki meggyűjti a más baját is.
Csak gondolj a hajléktalanokra is !!!
Akik azért nem mennek a hajléktalan szállókra, mert félnek az alkoholistáktól.
Tudod, akiknek még alkoholra sem futja.....
Gondolj másra is ! Miért túrjátok ki onnan a nyomorultakat?
15.
Aki ismeri...
2017.01.10., kedd [17:05]
Van szövegolvasás, szövegértés, szövegértelmezés és szövegértő olvasás!
14.
fulecs
2017.01.10., kedd [16:49]
Nem ertem, mit akarsz mondani. Lehet, hogy semmit.
13.
fulecs
2017.01.10., kedd [16:42]
Hogy mi mindent kell vagy lehet az adonkbol tamogatni, azt nem tudjuk egy mondatban megvitatni. Nem is errol van szo, hanem a kirekesztesrol. Arrol, ahogyan tarsadalmilag a valamilyen (es erre megvannak a tipikus peldak) kisebbseghez viszonyulunk. Pedig mi is kisebbseg vagyunk.
12.
Aki ismeri...
2017.01.10., kedd [16:03]
„Azt tudni kell, hogy nem erőltethetjük, hogy a hajléktalanszállóba menjenek, ha ők nem akarnak menni, joguk van ehhez”
Itt hol nincsenek betartva az emberi jogok? A fogalmakat kell rendbe tenni!
1. A hajléktalan nem rendelkezik kapcsolati tőkével, amely átsegítené a problémákon. ennek hiányában nehezebben jut munkához, nehezebben jut lakhatási lehetőséghez, nehezebben jut élelmiszerhez, ruhához, mindazokhoz a javakhoz, amelyek a túléléshez szükségesek.
2. Az alkoholista a szeszes italokat rendszeresen és mértéktelenül fogyasztó személy.
11.
csövi
2017.01.10., kedd [15:22]
Igen a te adódból lehetne támogatni olyan gyerekeket családokat akik megérdemlik és akik tényleg rászorulnak, akár olyan embereket is aki ujra talpra szeretnének állni,és tényleg küzdenek az "életbemaradásért" és nem olyan embereket akik már lemondtak az életről és egy kis áldozatott nem képesek hozzni, azért hogy meg ne fagyanak.- Ha ennyire szereted öket miért nem viszel haza belőlük egy párat és állitod öket be a karácsonyfa alá?
10.
fulecs
2017.01.10., kedd [14:58]
Igen, a mi adonkobol, az enyembol is. Es hatha en azt szeretnem, hogy a hajlektalanoknak fenntartott letesitmenyek fogadjakanak minden hajlektalant. Fagyban meg az alkoholt fogyasztokat is. De nem ez a vita targya, a cikkbol ugyanis kiderul, hogy ez megtortenik.
Nekem inkabb az itelkezo, feluletes, kirekeszto hozzaallassal van a bajom, legyen az a cikket jegyzo szemely vagy a hozzaszolok reszerol.
Mi ertelme van az ilyen irasnak? Mirol tudosit? Hogy a hajlektalanok nem veszik igenybe kello mertekben a szallokat? Mert talaltak maguknak mas helyet es/mert fontosabb nekik a pia? Meg egy lepes es eljutunk arra a kovetkeztetesre, hogy nincs is szukseg szallokra.
De ha mar errol irunk, akkor miert nem tesszuk ezt alaposabban, netan felkeszultebben? Ujsagirokent miert nem kerdezzuk meg a szocialis munkast, hogy a szallokon miert baj az, hogyha a hajlektalan alkoholos? Vagy a hajlektalant, hogy miert nem jo neki a szallo? Mert az ugysem erdekelne senkit, ugy sejtem.
Kellett irni valamit az alporgalmester ertesitoje melle a narancssarga szinu fagyriasztas szoritojaban (gondolom - mert ez sem derul ki), igy adtunk egy olyan cimet, amire jobban rakattannak az olvasok. A kirekesztes az mar csak pluszban van. La pachet, a cikkiroval egyutt. Olcso nagyon, meg uszitasnak is.
9.
Domo
2017.01.10., kedd [13:44]
A hajlértalan miért lett hajléktalan? Ezen is el lehetne gondolkozni.
8.
csövi
2017.01.10., kedd [13:01]
Most nem értelek vagy alkoholista vagy vagy nagyon naiv.Ha valaki alkoholista menjen elvónóra, és ne az utcára, és akinek fontosabb az alkohol az meg is érdemli a sorsát és ne keverjük ide a bucsujárást meg Máriát meg minden hasonlokat. És ne bujunk az alkoholizmus mögé, és ne sajnáltassuk magunkat. ''Szegény alkoholista'' és ezzel mindent szabad és minden el van minden rendezve...
7.
flaska.
2017.01.10., kedd [12:45]
Csövi uram, vagy Csövi hölgyem, ha jól látom, a cikk, a téma és a vita a mínusz húsz, huszonöt, harminc fokokkal kapcsolatos. Azzal kapcsolatos, hogy megfagyjanak vagy ne fagyjanak meg az alkoholisták.
Egyetértek, nyári melegben menjen s aludjon ahol éppen akar, ha részeg vagy ittas, italos. DE tél van fagy van, itt életmentésről van szó, kérem. Hát ilyen gondolkodásmóddal, mint az öné vagy a 4-esé nem is tudom, minek ide a pünkösdi búcsújárás... , nem tudom, mi értelme.
6.
csövi
2017.01.10., kedd [12:17]
Nem azért vannak a hajléktalan szállók, melegedők,(mi adóinkból) hogy ott a csövesek jól iszogassanak meg bulizgassanak!!! És egyetértek azzal hogy részegen ne kapjanak bebocsájtást. (részegen veszekednek, verekednek netalán még be is vizelnek)
5.
flaska.
2017.01.10., kedd [11:50]
És Aki ismeri ... olyant nem ismer, hogy valaki hajléktalan és alkoholista is egy személyben? Ugyanaz a személy, érti? Ugyanaz. Há' hogy lehet ez?
Vagy esetleg, ha úgy próbáljuk megközelíteni, olyant nem tud elképzelni, hogy valaki pontosan az alkoholizmus miatt lett hajléktalan?
Na mindegy. Csak osztályozgassák tovább a mínusz 25 fokokban, hogy "ez ivott, ennek nincs joga melegedni, nem neki van létesítve a hajléktalanszálló ..., ez nem ivott, ennek van joga melegedni, mert a hajléktalanszálló neki van létesítve".
Sikeres osztályozást kívánok!
De jó ezeknek az ügybuzgó civil szervezeteknek, hogy a kóbor kutyáknál legalább nem kell így elkülöníteni az alkoholost a józantól!
4.
Aki ismeri...
2017.01.10., kedd [11:08]
Az alkoholizmus érdekes megközelítése! A beteg ember akkor mit is csinálhat és hol tartózkodhat? A hajléktalanszálló kinek van létesítve, alkoholista betegeknek vagy hajléktalanoknak? Tudomásom szerint beteg embernek gyógyításra, gyógyulásra van szüksége, erre vannak kórházak, szanatóriumok. A hajléktalanszálló pedig a hajléktalanoknak van létesítve.
3.
Szl
2017.01.10., kedd [11:07]
Nálunk a hajléktalanok mind románok, vagy megint a magyar hivatalnok önbecsülés hiánya, kishitűsége, szervilizmusa, vagy nemtörődömsége miatt van a menedékhelyen csak román felirat?
2.
flaska.
2017.01.10., kedd [10:04]
Jogos észrevétel. Az alkoholizmus a társadalom nagyokosai szerint betegség. A fázás nem betegség, csak némelyik betegségnek lehet tünete. De önmagában egy átmeneti állapot. Ha hideg van, fázunk.
Nos, ha az alkoholizmus betegség (jogi és tudományos, orvosi értelemben is), a fázás meg nem betegség, akkor a társadalomnak, az adókból működő önkormányzatoknak szabad ilyen feltételt támasztani, hogy az ittast nem mentjük meg, nem segítjük? Jól tudják az illetékesek, a sajtó is csak ritkán érintgeti, az elmúlt 27 esztendőben csak Csíkszeredában számos hajléktalan halt meg az alkalmi búvóhelyén, szálláshelyén. Félkész épületekben s hasonló helyeken.
Hogy is teszi fel a kérdést az újság? Az alkohol fontosabb a melegnél? Igen, sok hajléktalannak fontosabb. De a hatóságnak még fontosabb az alkohol a melegnél. A hatóság, az önkormányzat létesítménye, hajléktalan szállása, menhelye támaszt feltételt, hogy a hajléktalanszálló alkoholmentes. De ez nincs megmagyarázva, hiszen nem azt jelenti, hogy ott bent nincs csapos, nincs báros, nincs pincér, nincs italkimérés - elnézést a viccért! -, hanem azt is jelenti, hogy oda italosan nem szabad bemenni. A hajléktalan ezt az egy mondatot nagyon jól ismeri, ezzel a fő mondattal tölti el egész napját.
A másik dolog, amiért nem szívesen mennek be az, hogy ott szembesülnek helyzetükkel, ott jelentkezik a kettős világ, amit nehezen tudnak feldolgozni.
1.
fulecs
2017.01.10., kedd [09:38]
A cimben feltett kerdesre valaszolva: Igen, lehet, hogy fontosabb. Es mi, akik ilyen kerdeseket teszunk fel vagy olvasunk, jobban erezzuk magunkat ettol a megallapitastol? Biztosan. Mert kulonben miert tennenk ilyesmit? Hogy legkozelebb ne bantson es ne alazzon meg, ha minket is valakik valamiert ugyanilyen vaskos kirekesztesben reszesitenek?
Hozzászólások20