HIRDETÉS

A TV2-ért is tüntetni fognak Marosvásárhelyen?

Szász Cs. Emese 2018. augusztus 06., 20:47 utolsó módosítás: 2018. augusztus 06., 20:53

Nagy felháborodást keltett Marosvásárhelyen is, hogy a hétvégén eltűnt a Digi Románia (RCS&RDS) kábeltelevíziós kínálatából a TV2. Az egyik legnézettebb magyar csatorna, a TV2 helyén a Comedy Central Magyarország műsora látható, ami miatt több olvasónk is nemtetszését fejezte ki, egyesek tüntetést is kilátásba helyeztek a TV2 visszakövetelése érdekében.

Immár tény. Kivették a TV2-őt a Digi kínálatából Fotó: Székelyhon

A TV2 eltűnését pénteken délután vették észre a Digi Románia előfizetői, amikor egyszerűen azt tapasztalták, hogy a közkedvelt magyarországi csatorna helyén a Comedy Central Magyarország műsora látható, a kábelszolgáltató ugyanis egyik napról a másikra, az előfizetők megkérdezése nélkül, egyoldalúan

törölte a magyar tévét a műsorkínálatából.

A Digi Románia szolgáltatónál más változások is történtek: a Mozi+ kábelcsatorna is eltűnt, helyét a Film4, míg a Prime helyét Comedy Central Family Magyarország vette át.

Mindhárom törölt csatorna a magyarországi TV2 Média Csoport Zrt. vállalat tulajdonát képezi (akárcsak a FEM3, Lichi Tv, Humor+, Izaura TV, KiWi TV, Super TV2, Spíler TV és a Zenebutik). A cég egyik közismert tulajdonosa Andy Vajna filmproducer. A Film4 csatornát a magyar Digital Media and Communications Zrt. (DMC) indította Magyarországon (a kivonuló Fox Network helyére), amely jelenleg három csatornát, a Story4, a Story5 és a Galaxy TV csatornákat működteti. A Comedy Central csatornák a Viacom International Media Networks tulajdonában vannak.

HIRDETÉS

A kábeltelevíziós csatornakiosztás módosítása után több erdélyi magyar néző a Digi Facebook-oldalán kérte számon a döntést. A szolgáltató a következő választ adta. „Három nagy nézettségű csatornával kedveskedünk a nézőinknek: Comedy Central, Comedy Central Family és Film4. Folyamatosan azon vagyunk, hogy minél változatosabb és minél magasabb színvonalú programokat sugározzunk.

A TV2, a Mozi+ és a Prime többé nem szerepel a kínálatunkban.”

Magyarországi sajtóértesülések szerint a döntés hátterében az állhat, hogy a Digi és az erős magyar kormányzati hátszéllel bíró TV2 csoport viszonya nem felhőtlen, mert a Spíler TV beindításával a Magyarországon is jelenlévő romániai médiaszolgáltató az angol mellett az olasz labdarúgó-bajnokság közvetítését is elvesztette.

A marosvásárhelyiek nem csak méltatlankodtak a közösségi oldalakon, egyesek szerződésbontást emlegettek, mások

tüntetést helyeztek kilátásba, ha nem kapják vissza a közkedvelt csatornát.

Az eset amúgy nem lenne egyedi: 2010-ben szintén az RCS&RDS vette ki a magyarországi RTL Klub csatornát a műsorkínálatából, akkor spontán tüntetést szerveztek a szolgáltató marosvásárhelyi székháza elé az elégedetlen televíziónézők, az RTL Klub adása pedig rövidesen ismét visszakerült a műsorrácsba.

Ön szerint ez:
Jó hír
Rossz hír
HIRDETÉS
5 HOZZÁSZÓLÁS
HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS