
Képünk illusztráció
Fotó: 123RF
Kutatók szerint „példátlan” eredményeket sikerült elérni „karcsúsító oltással” az elhízott serdülőknél: hosszú hetekig tartó szemaglutid-kezelés után a vizsgálati csoport tagjainak csaknem fele eléggé lefogyott ahhoz, hogy már ne minősüljön elhízottnak – írja az MTI arra a tanulmányra hivatkozva, amelyet a The Guardian című brit napilap szemlézett online kiadásában.
2023. május 19., 09:432023. május 19., 09:43
A Minnesotai Egyetem munkatársa, Aaron Kelly vezette kutatásban 201 elhízott, 12 és 18 év közötti serdülőt vizsgáltak. Az egészséges életmóddal kapcsolatos tanácsadáson kívül közülük 134-en heti egy adag szemaglutidot (2,4 mg) kaptak 68 héten keresztül, míg 67 gyerek ugyanebben az időszakban placebót – hatóanyag nélküli szert – kapott.
A szemaglutidot hagyományosan a 2-es típusú cukorbetegség kezelésében használják az étvágy elfojtására, de hosszú távú testsúlykontrollra is alkalmazzák.
A tanulmányból – amelyet egy dublini konferencián is bemutattak – kiderült, hogy
A vizsgálat végére a szemaglutiddal kezelt kamaszok közel háromnegyedének (74 százalék) legalább egy kategóriát javult a testtömeg-indexe, míg a placebót kapó gyermekek alig egyötödéről (19 százalék) lehetett ugyanezt elmondani.
A kutatás arra a következtetésre jutott, hogy
A vizsgálatvezető szerint az eredmények aláhúzzák a szemaglutid nagyfokú klinikai hatékonyságát az elhízott serdülőknél.
Kelly elmondta: a gyógyszer átalakíthatja az elhízással élő gyermekek életét, de figyelmeztetett, hogy nem jelent gyors megoldást, és
A gyógyszer mellett több híresség emelt szót, és ismertsége egyre nő a TikToknak köszönhetően. Brit szakértők nemrégiben azt javasolták, hogy az orvosok bátran alkalmazzák a szemaglutidot a 35 feletti testtömeg-indexű felnőtteknél és olyan, a testtömeggel összefüggő betegségek esetén, mint a magas vérnyomás.
Befogtak egy anyamedvét és két bocsot kedden hajnalban Brassóban. Az állatokat a zernyesti Libearty medvemenhelyre szállították – közölte a brassói polgármesteri hivatal.
Románia öt tengerparti strandja került fel idén a Blue Flag (Kék Zászló) világtérképére. Ez egy nemzetközi program, amiben a tisztaság, a környezetvédelem és a tengerparti területek fenntartható fejlődése a fő szempont.
A futball sok családban nemcsak közös időtöltés, hanem érzelmi kapocs is: az eMAG kutatása szerint a futballrajongó apák 74%-a érzi úgy, hogy a sport szorosabbá teszi kapcsolatát gyermekével.
Meghalt az a férfi a kórházban, akit néhány nappal korábban egy Argeș megyei településen elütött egy autó, miközben az országút szélén közlekedett kerékpárral. A levegőbe repült, miután hátulról, teljes sebességgel elgázolták.
A Duna vízszintje mindössze három centiméterrel haladta meg hétfőn este az atomerőmű működéséhez szükséges minimumot Csernavodánál – közölte a Román Vízügyi Igazgatóság (ANAR).
Nicușor Dan megtámadta az alkotmánybíróságon a parlamentben múlt héten elfogadott új feddhetetlenségi törvényt – közölte hétfőn az elnöki hivatal.
Mit tud a lakosság a Maros megyét is érintő méltányos átállási programról, a munkahelyek megszűnéséről, átalakulásáról? Hogyan látja a települése jövőjét? – ezekkel a témákkal is foglalkozik a napokban közzétett kérdőív.
Nem bizonyult tartósnak a Duna vízszintjének emelkedése Csernavodánál, fel kell készülni arra, hogy néhány napig teljesen le kell fog állni az atomerőmű – jelentette be Alexandru Bușoi energetikai államtitkár hétfőn.
Az RMDSZ első opciója egy teljes jogkörű kormány megalakítására egy „nagykoalíció” létrehozása, más országok mintájára, hogy megakadályozzák a szélsőséges erők kormányra jutását – jelentette ki hétfőn Cseke Attila ügyvivő fejlesztési miniszter.
szóljon hozzá!