
Egy kicsivel több
Fotó: Haáz Vince
Október elsejétől tíz százalékkal, 3000 lejről 3300 lejre nő a bruttó minimálbér. Az erre vonatkozó határozatot csütörtökön fogadta el a kormány – írja az Agerpres hírügynökség.
2023. szeptember 28., 15:412023. szeptember 28., 15:41
Mihai Constantin kormányszóvivő közölte, a bruttó minimálbér 10 százalékos növekedése 1 millió 867 ezer alkalmazottat érint több ágazatban, legfőképpen a szállításban, a kereskedelemben és a kis- és középvállalatoknál.
Kérdésre válaszolva azt is elmondta, hogy a munkaügyi minisztérium számításai szerint
Marcel Ciolacu kormányfő a csütörtöki kormányülés elején jelentette be az általános minimálbér 10 százalékos emelését, hangsúlyozva, hogy
A kormányfő elmondta azt is, úgy döntött, visszavonja a napirendről az építőipar, a mezőgazdaság és az élelmiszeripar adókedvezményeinek kivezetéséről szóló rendeletet.
„A pénzügyminisztérium ma reggel bemutatott számításai azt mutatják, hogy az egészségbiztosítás bevezetése minden munkavállalóra, tevékenységtől függetlenül, csökkenthette volna az építőiparban, a mezőgazdaságban és az élelmiszeriparban dolgozók nettó minimálbérét. Mindannyian, és különösen én, azt ígértük, hogy ez nem fog megtörténni, tehát nem értek ezzel egyet.
Ennek eredményeképpen úgy döntöttem, hogy levesszük napirendről ezt a rendeletet” – mondta a miniszterelnök. Hozzátette, az illetékes szaktárcák újraelemzik majd a rendelet szövegét, de addig is az említett ágazatokban megmarad az adókedvezmény.
Nicușor Dan kedden kijelentette, hogy a Románok Egyesüléséért Szövetséget (AUR) populista és izolacionista pártként tartják számon, amelynek kormányra kerülése szerinte rövid időn belül rontott volna Románia hitelminősítésén.
Nyilvános projektbemutatót és közösségi beszélgetést szervez december 3-án Csíkzsögödben a Dracula Park Transylvania beruházója. A találkozón a résztvevők megismerhetik a tervezett élménypark koncepcióját, és megoszthatják észrevételeiket.
Nicușor Dan államfő kedd este kijelentette, hogy Romániában az elmúlt egy évben csökkent az életszínvonal, a teljes jogkörű kormány nélküli hónapokban pedig értékes időt veszített az ország.
Továbbra is számítani lehet medvék megjelenésére Csíkszeredában, annak ellenére, hogy a múlt héten három nagyvadat is kilőttek a városban, illetve a közelében. Ezek közül kettőt a jóváhagyott kvóta alapján, egyet veszélyessége miatt ejtettek el.
Keddi ülésén a parlament Sorina Mateit nevezte ki a Román Televíziótársaság (SRTV) elnök-vezérigazgatójává. A közszolgálati rádió elnök-vezérigazgatójává Răzvan Dincát nevezték ki.
A Lionsgate Studios vásárolta meg a 2025-ben bemutatott Hunyadi-sorozat (Rise of the Raven) sugárzási jogait az Amerikai Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban – adta hírül a Variety filmes szakportál.
A parkolóhelyek megszüntetése, a szökőkút átalakítása és a forgalom átszervezése váltotta ki a legtöbb ellenérzést Kézdivásárhely központjának megújításáról tartott lakossági fórumon. A városvezetés élhetőbb, gyalogosbarát főtér kialakítását ígéri.
Több mint 60 ezer lej értékben két EKG-készüléket kapott a Csíkszeredai Megyei Sürgősségi Kórház a 2025-ös Katalin-báli adomány révén. A készülékeket kedden adták át Csíki Vállalkozók Egyesülete és Magyarország Csíkszeredai Főkonzulátusa képviselői.
A tantárgyversenyeken elért sikerekért idén is elismerésben részesíti Hargita Megye Tanácsa és a megyei tanfelügyelőség a diákokat, csapatokat, valamint felkészítő tanáraikat. A gyergyószéki díjátadón 69 diákot és 40 pedagógust díjaztak.
A fővárosi Szent Pantelimon kórház intenzív osztályának négy orvosát bíróság elé állítják minősített emberölés, minősített emberölési kísérlet és bűncselekményre való felbújtás vádjával.
szóljon hozzá!