
Egy kicsivel több
Fotó: Haáz Vince
Október elsejétől tíz százalékkal, 3000 lejről 3300 lejre nő a bruttó minimálbér. Az erre vonatkozó határozatot csütörtökön fogadta el a kormány – írja az Agerpres hírügynökség.
2023. szeptember 28., 15:412023. szeptember 28., 15:41
Mihai Constantin kormányszóvivő közölte, a bruttó minimálbér 10 százalékos növekedése 1 millió 867 ezer alkalmazottat érint több ágazatban, legfőképpen a szállításban, a kereskedelemben és a kis- és középvállalatoknál.
Kérdésre válaszolva azt is elmondta, hogy a munkaügyi minisztérium számításai szerint
Marcel Ciolacu kormányfő a csütörtöki kormányülés elején jelentette be az általános minimálbér 10 százalékos emelését, hangsúlyozva, hogy
A kormányfő elmondta azt is, úgy döntött, visszavonja a napirendről az építőipar, a mezőgazdaság és az élelmiszeripar adókedvezményeinek kivezetéséről szóló rendeletet.
„A pénzügyminisztérium ma reggel bemutatott számításai azt mutatják, hogy az egészségbiztosítás bevezetése minden munkavállalóra, tevékenységtől függetlenül, csökkenthette volna az építőiparban, a mezőgazdaságban és az élelmiszeriparban dolgozók nettó minimálbérét. Mindannyian, és különösen én, azt ígértük, hogy ez nem fog megtörténni, tehát nem értek ezzel egyet.
Ennek eredményeképpen úgy döntöttem, hogy levesszük napirendről ezt a rendeletet” – mondta a miniszterelnök. Hozzátette, az illetékes szaktárcák újraelemzik majd a rendelet szövegét, de addig is az említett ágazatokban megmarad az adókedvezmény.
Tengeri baleset történt hétfőn a Fekete-tengeren, de Románia felségvizein kívül.
Közzétette kéthetes, október 5–18. közötti időszakra vonatkozó időjárás-előrejelzését az Országos Meteorológiai Szolgálat.
A korrupcióellenes ügyészség (DNA) hétfőn közel száz helyszínen tart házkutatást hat megyében egy korrupciós ügyben, amelyben több határrendőr és vámhivatalnok érintett.
Negyedik kormányfőjelöltjét nevezheti meg hétfőn este Nicușor Dan államfő, miután az eddigi próbálkozásai kudarcba fulladtak. Mit hoz a mai nap? Szavazzon!
Közel kétszáz bírságot szabtak ki a rendőrök vasárnap 13 és 17 óra között a 15-ös országúton tartott nagyszabású közlekedési ellenőrzés során Hargita megyében.
A Richter-skála szerint 3,8-as erősségű földrengés történt hétfő reggel 8 óra 36 perckor Vrancea megyében – közölte az országos földfizikai intézet (INCDFP).
Háromszor is jelölt miniszterelnököt Nicușor Dan államfő a kormányválság kirobbanása óta, de mindhiába: kormányt egyik sem tudott alakítani. Ma jöhet a negyedik jelölt, de előtte tekintsünk vissza, hogyan jutottunk ide.
Október 5. és 12. között jelentik be az idei Nobel-díjak kitüntetettjeit. A sort hétfőn az orvosi-élettani Nobel-díj nyitja Stockholmban, majd a hét folyamán a fizika, a kémia és az irodalom területén is kihirdetik a díjazottakat.
A tudomány és a művészet területén alkotó székelyföldi és erdélyi fiatalok jelentkezését várja a Székely Előfutár Alapítvány. Az idei pályázaton nyertesenként legfeljebb 1500 dolláros támogatást ítélnek oda.
Újabb konzultációkat hívott össze hétfőre Nicușor Dan román államfő a parlamenti pártokkal és frakciókkal a következő miniszterelnök-jelölt kijelölése érdekében.
szóljon hozzá!