
Egy kicsivel több
Fotó: Haáz Vince
Október elsejétől tíz százalékkal, 3000 lejről 3300 lejre nő a bruttó minimálbér. Az erre vonatkozó határozatot csütörtökön fogadta el a kormány – írja az Agerpres hírügynökség.
2023. szeptember 28., 15:412023. szeptember 28., 15:41
Mihai Constantin kormányszóvivő közölte, a bruttó minimálbér 10 százalékos növekedése 1 millió 867 ezer alkalmazottat érint több ágazatban, legfőképpen a szállításban, a kereskedelemben és a kis- és középvállalatoknál.
Kérdésre válaszolva azt is elmondta, hogy a munkaügyi minisztérium számításai szerint
Marcel Ciolacu kormányfő a csütörtöki kormányülés elején jelentette be az általános minimálbér 10 százalékos emelését, hangsúlyozva, hogy
A kormányfő elmondta azt is, úgy döntött, visszavonja a napirendről az építőipar, a mezőgazdaság és az élelmiszeripar adókedvezményeinek kivezetéséről szóló rendeletet.
„A pénzügyminisztérium ma reggel bemutatott számításai azt mutatják, hogy az egészségbiztosítás bevezetése minden munkavállalóra, tevékenységtől függetlenül, csökkenthette volna az építőiparban, a mezőgazdaságban és az élelmiszeriparban dolgozók nettó minimálbérét. Mindannyian, és különösen én, azt ígértük, hogy ez nem fog megtörténni, tehát nem értek ezzel egyet.
Ennek eredményeképpen úgy döntöttem, hogy levesszük napirendről ezt a rendeletet” – mondta a miniszterelnök. Hozzátette, az illetékes szaktárcák újraelemzik majd a rendelet szövegét, de addig is az említett ágazatokban megmarad az adókedvezmény.
Négy új veszettséggócot igazoltak a laborvizsgálatok csütörtökön, ezzel szinte negyvenre nőtt a veszettség szeptember végi megjelenése óta Hargita megyében jegyzett fertőzések száma. Elővigyázatosságból több embert is be kellett oltani.
Ellenőrzéseket indít az egészségügyi minisztérium és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (CNAS) mintegy 25 állami és magán járóbeteg-szakrendelőben – jelentette be csütörtökön Alexandru Rogobete egészségügyi miniszter.
A romániaiak mindössze 36 százaléka tartja magát pénzügyileg függetlennek, és a pénzhez való viszonyukban a 30 éves kor jelenti a fordulópontot – derül ki a Reveal Marketing Research csütörtökön közzétett felméréséből.
Házkutatásokat tartottak Maros megyében egy 25 éves férfinél, akit lopással gyanúsítanak. Az általa eltulajdonított tárgyakat sikerült megtalálni és visszaszerezni.
Nicușor Dan államfő csütörtökön kétoldalú megbeszélést folytatott Friedrich Merz német kancellárral Dublinban, az Európai Politikai Közösség (EPK) kilencedik csúcstalálkozójának keretében.
A közigazgatási átszervezésnek, amely a székelyföldi községek településszerkezetét megváltoztatná, van jobb alternatívája is: az együttműködés, a tudásmegosztás – jelentette ki csütörtökön Tamás Sándor Kovászna Megye Tanácsának elnöke.
A lakossági adók akár 50 százalékos csökkentésével ösztönözné a kormány az önkéntes település-összevonásokat – jelentette be csütörtökön Buzăuban Alexandru Stoica fejlesztési miniszter.
Személyes interjún választják ki azokat, akik a marosvásárhelyi rendőrségen szeretnének önkénteskedni. A jelentkezőket november 16-tól várják.
Őrizetbe vettek egy 46 éves férfit, aki arra buzdította Călin Georgescu támogatóit, hogy hatoljanak be a bukaresti fogdába, végezzenek az ott dolgozókkal, és helikopterrel szabadítsák ki a volt államfőjelöltet.
Féléves felkészülési időszakot vezetnének be az új Hargita megyei hulladékgazdálkodási rendszerben. Ebben az átmeneti időszakban egységes díjszabás lenne érvényben: vidéken személyenként havi 21 lej, városi környezetben pedig 26 lej.
szóljon hozzá!