Csíkszék
Gyergyószék
Háromszék
Marosszék
Udvarhelyszék

Több tízezer lejes bírságot róttak ki két román tévécsatornára magyarellenesség miatt

Gergely Imre 2019. április 12., 11:30
HIRDETÉS

A Realitatea TV és a B1 tévécsatorna is büntetést kapott magyarellenesség miatt az Árus Zsolt civil jogvédő és a Székely Figyelő Alapítvány által benyújtott panaszok nyomán. Előbbi 20 ezer, utóbbi 15 ezer lejes bírságot köteles fizetni.

Árus Zsolt szerint biztató kezdetnek tekinthetők a tévéadókra kirótt büntetések • Fotó: Gergely Imre

Összesen hat panaszt tett Árus Zsolt gyergyószentmiklósi civil jogvédő és a Székely Figyelő Alapítvány két országos sugárzású tévéadó ellen a műsoraikban elhangzott magyarellenes kijelentések miatt februárban és márciusban. Amint Árus Zsolt fogalmazott, az illető műsorokban „változatos módon hazudoztak a magyarokról és sértegették azokat”.

A panasztevőt magát is meglepte az, hogy

rövid idő alatt intézkedett az Országos Audiovizuális Tanács (CNA), és büntetést rótt ki a tévéadókra.

A CNA a B1 TV esetében a Lumea lui Banciu című műsorának február 24-i adásában, a február 18-i Se întâmpla acum című műsorban és a február 3-i Dosar de politicianban elhangzottak miatt rótt ki bírságot.

HIRDETÉS

A Realitatea TV Jocuri de putere című műsorának egyik adása miatt is panaszt tett Árus Zsolt, de amint a CNA válaszából kiderül, az említett műsor több kiadásában is szabályt szegtek, ugyanis a CNA hat, különböző napon adásba került tartalomért bírságolt. Elmarasztalták a Realitatea TV-t ugyanakkor a Realitatea Româneasca című műsorának egyik adásáért is.

A CNA lépéséből következtethető, hogy Árus Zsolton és a Székely Figyelő Alapítványon kívül mások is panaszokat emeltek a tévécsatornák ellen, hiszen az általuk jelzetteken kívüli műsorokra is büntetéseket rótt ki a CNA. Árus Zsolt úgy értékeli,

a kirótt büntetések biztató kezdetnek számítanak,

és várja, hogy sorra kerüljön az a két panasz is, amelyek témája „a Realitatea TV-n március 8–9-én bemutatott ámokfutás, amikor hosszú órákon keresztül szapulták a székelyeket”. Ez azért is érdekes lehet, mert a márciusi panaszokban már jelzés volt arról is, hogy az illető tévéadó visszaeső, márpedig ilyen esetben a sugárzási jogát is meg lehet vonni.

Ön szerint ez:
Jó hír
Rossz hír
HIRDETÉS
2 HOZZÁSZÓLÁS
Hallgassa online rádióinkat
HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS