2010. szeptember 3., péntek
Ma Hilda napja van

Maradhatnak a „măicuţák” a Csereháton

Gáspár Botond 2010. március 9., kedd 19:21 | Legutolsó módosítás: 2010. március 10., szerda 13:06
Az ügyvéd szerint a politikum beleszólt az igazságszolgáltatásba

Székelyudvarhely önkormányzata elveszítette azt a pert, amelyet a csereháti, oly vitatott épületért folytatott, így a Szeplőtelen Szív Kongregáció apácái maradhatnak az ingatlanban a koncessziós szerződés lejártáig, vagyis évtizedekig.

kincses_b

A Szeplőtelen Szív Kongregáció román nemzetiségű, görög-katolikus „măicuţái” maradhatnak az udvarhelyi Csereháton, mivel a bíróság végleges ítéletében elmarasztalta a felperes önkormányzatot. „Tegnap (március 8-án – szerk megj.) a politikum beavatkozott az igazságszolgáltatásba, és az apácáknak adtak igazat, vagyis maradhatnak a koncessziós szerződés lejártáig, hosszú évtizedekig” – mondta a Székelyhon.ro-nak a székelyudvarhelyi tanácsot a perben képviselő Kincses Előd (fotó) ügyvéd. Hozzátette, a szóban forgó ingatlan fogyatékos gyerekek számára épült, és mivel az apácák nem az eredeti rendeltetésének megfelelően használták, a városháza pert indított ellenük, amelyben Eckstein-Kovács Pétert kérték fel ügyvédnek. „Eckstein-Kovács Péter politikai szerepvállalása miatt, amikor államfői tanácsosnak nevezték ki, lemondott az ügyről. Megközelítőleg 1 éve vettem át én. A döntés értelmében a kongregáció maradhat és végezheti eddigi tevékenységét” – fogalmazott Kincses Előd.

Az 1996-tól tartó vitának tehát vége, a háttér azonban még távolról sem ismert, hiszen az elmúlt több mint 10 év során kiderült, hogy anyagi, politikai és a görög-katolikus egyházat a román állam részéről kártérítő, gyerekeket román szellemiségben nevelő intézkedések kesze-kuszasága húzódik meg a háttérben, érdekszférák, magasszintű politikai körök és komoly anyagi érdek, svájci jóhiszemű, de átvert adakozók egyaránt érintettek.

Néhány adat

Az adományozó Basel Hilft egyesület elnöke, Cyrill Bürgel, valamint a bukaresti ARIS INDUSTRIE Rt. vezérigazgatója, Aristide Roibu üzlettársak az OMEGA PRODINVEST Rt.-ben, amely egy idő után átvállalta a csereháti beruházás finanszírozását. A csereháti építkezés engedélyezésének kéréseit a gyergyószentmiklósi Szent Miklós Egyesület nevében írták – és az udvarhelyi önkormányzat így hagyta jóvá –, erről azonban kiderült, hogy az egyesület vezetése mit sem tudott.

Az építkezési engedélyt ugyanaz a Ion Gavrila kezdeményezte az ARIS INDUSTRIE Rt. nevében, mint aki felhatalmazás nélkül a Szent Miklós Egyesület nevében indította el az engedélyezési procedúrát. A városi tanács a 3-as számú határozattal döntött arról, hogy bérbeadja földterületét a székelyudvarhelyi fogyatékos gyermekek csereháti kisegítő iskolájának építésére. A terület-bérbeadási szerződésben 99 évre adja bérbe területét a székelyudvarhelyi önkormányzat kisegítő iskola építésére.

Az ajándékozási szerződésben a főkivitelező ARIS INDUSTRIE Rt. a csereháti ingatlant a Szeplőtelen Szív Kongregációnak adományozta. Az önkormányzat elhatározta, hogy felfüggeszti a csereháti építkezést.

Büntető jegyzőkönyvek készültek, amelyek az ARIS INDUSTRIE és az ASCO építkezési vállalat kihágásait rögzítették. Bírósági elnöki rendelettel felfüggesztették a csereháti építkezést. Nicolae Văcăroiu egykori miniszterelnök az 1346-os kormányhatározattal a város területét a görög-katolikus érsekségnek adta használatba, de ezt később Victor Ciorbea miniszterelnök érvénytelenítette.

A marosvásárhelyi táblabíróság jogerős ítéletben érvénytelenítette az udvarhelyi bírósági elnöki rendeletet az építkezés leállításáról.

 

Cikk hozzászólás




Hozzászólás száma:    Név:
Biztonsági kód
Rendezés: Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: 28  Oldalak:   1
28.
|
2010-03-11. csütörtök, 12:01
Kedves Anonim, olvass figyelmesebben, a válaszok - egy kivétellel - mind ott vannak a blogban. Ez a 49-es éves korlát nekem most új infó, de a lényegen nem változtat: hogy bizonyos időre használatba kapta a területet az intézmény...
27.
Anonim 24
|
2010-03-11. csütörtök, 10:52
Végigolvastam a blogot, és egyetlen kérdésemre sem kaptam választ. Azért engedjen meg a túlsó sor, de egy oknyomozó riportertől, aki ráadásul még a Csereháti Bizottság elnöke is volt azért ennél valamivel többet vártam volna el.
Azt sem értem, továbbá, hogy ezt a koncessziós szerződést miért nem lehet valamilyen úton-módon felbontani. Lefogadom, hogy ha én koncesszionáltam volna ezt a területet, és valamelyik tanácsosnak ez szúrta volna a csőrét, már réges-régen el lenne felejtve a szerződésbontás.
Nehogy már azt kezdjék el sugallni, hogy az egész román társadalom, teljes mellszélességben, összeesküdött ellenünk és bármi áron tönkre akar minket vágni. Az a szerény véleményem, hogy ezt az egész ügyet innen a házunk tájáról indították, és a románok mesterien kihasználták a hülyeségünket.
26.
|
2010-03-10. szerda, 19:19
Üdv,
összeszedtem a vonatkozó dokumentumokat is, meg írtam egy összefoglalót az egész Cserehát-ügyről. Apró részlet, hogy 1996-ban az önkormányzat Csereháti Bizottságának elnöke voltam, mint önkormányzati képviselő. Részletek a blogon található bejegyzésben!

Link - http://www.fekete-feher.info/3/post/2010/03/csereht-a-rafinlt-betelepts-forgatknyve.html
25.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 16:51
Csángó, beletenyereltél a lényegbe. Igazad van.
24.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 16:38
Cserehát. Hova-tovább egyre jobban bűzlik ez az ügy. Íme néhány kérdés, amire nem találtam választ az eddigi híradásokból:
-Mikor írták alá a koncessziós szerződést??
-Kik írták alá ezt a szerződést?? Egyik, ill. másik oldalról.
-Mikor derült ki egyértelműen, az aláírók számára, hogy a szóban forgó területnek más lesz a rendeltetése, mint amire eredetileg szánták?? Mert számunkra csak a `96-os helyhatósági választások előestéjén, így nyerte meg a polgármester választást Szász Jenő.
-Miért nem próbáltak lépéseket tenni `96 előtt ez ellen a nyilvánvaló disznóság ellen??
-Miért van továbbra is ködbe burkolva ez az egész story?? Miért nem öntenek végre tiszta vizet a pohárba??
-Miért nem hozzák nyilvánosságra a teljes szerződést?? És az ehhez kapcsolódó dokumentumokat.
A mostani híradás kapcsán is felmerül pár kérdésem:
1) Szent Miklós Egyesület nevében írták alá, és erről az egyesület vezetősége semmit sem tudott???,
Akkor az Egyesület részéről ki az aki tudott erről az „aláírásról”?? Ha már a vezetőség nem tudott.
Milyen alapon (minőségében) ténykedett, ez az úr, a Szent Miklós Egyesület nevében??
És amikor már tudomást szereztek, indított-e az „Egyesület” bűnvádi eljárást az(ok) ellen aki(k) az ők nevükben és a tudtuk nélkül ténykedett/ ténykedtek??? Nem hallottam róla.
2) „A terület-bérbeadási szerződésben 99 évre adja bérbe területét a székelyudvarhelyi önkormányzat…” „…vagyis maradhatnak a koncessziós szerződés lejártáig…”
Nem értem! Hogy a fenébe tudták 99 évre koncesszióba adni??, amikor a 96 előtt érvényben levő koncessziós törvény is, és a most érvényben levő is a koncesszióba adás maximális időtartamát 49 évben határozza meg. Azért 49 és 99 között van némi különbség.
3) „Az ajándékozási szerződésben a főkivitelező ARIS INDUSTRIE Rt. a csereháti ingatlant a Szeplőtelen Szív Kongregációnak adományozta.”
Ismét nem értem. Ajándékozni tudtommal csak a tulajdont lehet. Mert az ajándékozási szerződésben egy tulajdon ingyenes (ellenszolgáltatás nélküli) átruházása történik. A koncesszióba vett területet viszont csak birtokolják. A tulajdon és a birtoklás között ég és föld a különbség.
4) „…a politikum beavatkozott az igazságszolgáltatásba,…”
Ezt az ügyvéd úr csak feltételezi, vagy biztos benne??? Mert ha tényleg így van, és bizonyítható amit állít, akkor feltétlenül Strassburghoz kell jogorvoslatért, ugyanis ebben az esetben a román igazságszolgáltatás nem volt sem független, sem pártatlan. Ezek szerint, a méltányos bírósági eljáráshoz való jog sérült.
23.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 16:31
Marc.11-edikei tanacsules napirendi pont:
"Több alapítvány, nonprofit szervezet, illetve a csereháti apácák is igényelték az épületadó kifizetése alól való kivonásukat, így ezek az ügyek is bekerültek a holnapi napirendi tervezetbe. "
22.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 16:17
Otthon erzik magukat.
Elleptek Vasarhely-t, lassan Csikszeredat, es vegul Udvarhely-t fogjak.

Akik idevalonak titulaljak magukat, vagy oshonosnak azoktol meg szoktam kerdezni, hogy hol van a nagyapjuk eltemetve?
21.
Anonim34
|
2010-03-10. szerda, 16:07
17. Anonim
Helyhatosagin a Zoldekre szavaztam, az orszagosnal, meg rajuk. Nem lattam jobb alternativat.
A ket nagy part ot egy szoban jellemeznem.

Beletorodom RMDSZ.
Csak szajhos MPP.

En Dosa Banat csodaltam, es sajnalom, hogy nem jutott tovabb. O eleg komoly erofeszitest tett, mikor Zold-kent Autonomiara szavazott, es RMDSZ-nem-el.

Ennyit a helyi politikumrol.
20.
@18. Anonim | 2010-03-10. szerda, 15:54
|
2010-03-10. szerda, 16:06
Nem tudom hogy kié ott a terület mellettük.Cseszegetni kell őket folyamatosan civilizáltan, mert ők is ugyanezt teszik
19.
Csángó*
|
2010-03-10. szerda, 15:54
Ami a valóságot ihleti hát fölháborító ez itélet,de sajnos az is tény hogy a románok nem szúrják hátba a saját egyházukat ez tutti.Szomorú ügy s félek nem egyedi esttel állunk szembe-ezeket az ügyeket-a román egyházaknak Hargita megyébe való legyökerezése egy maroknyi helybeli magyar és székely ugynevezett politikus segedelmével jött létre,s nem lenne talán hiba ha ezeket a volt szenátor úrakat stb stb a nevén neveznénk és felelöségre lennenek vonva--Marosfö--Csikszépvizi néptanácsnak köszönhetöen a Bükklokai román popák álltal fölépített kacsavárak.Lelkesen hozzájáruló székelyek akik hajlandóak voltak saját macskaköves utjait beépíteni engedni román kolostorokba abba reménykedve hogy gyorsan meggazdagodnak--hát ezeket a nemzetárulókat kell elöbb felelöségre vonni,s nem a román igazságszolgáltatásba gyönyörködni. A román teszi a dolgát és meghálálja az árulókat magas politikai posztokkal,pénzel mulandó hírnevekkel..
18.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 15:54
16. WA1907 |2010-03-10. szerda, 14:54
Inkabb korbetablazni az epuletet,hogy SZEKELYFOLD
17.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 15:10
15-os hozzaszolonak! Most miert nem tudnak fellepnia politikusaink? Nehogy a pecsetre fogd, hogy nehanyan nem voltak pecsetelni, vagy nem rajuk pecseteltek! Bizonyitsanak, oldjak meg, vedjek meg az igazsagunkat!! Ne mind a pecsettel foglalkozzatok verszivo banda!!
16.
WA1907
|
2010-03-10. szerda, 14:54
Ki kell tenni egy nagy Erdély címert az út mellé.Hadd lássák minden nap hátha honvágyuk lesz és hazamennek.
15.
Anonim34
|
2010-03-10. szerda, 13:57
Ezert kellene osszefogni, es egy komoly politikai suly-t teremteni. Mindenkinek 4 evente egy pecsetet legalabb meg kellene erjen, az hogy magyar. Ha nagy arany szavazna, akkor eselyes lenne uj szemely is bekeruljon az RMDSZ-be. Azokban esetleg tettvagy is akad. Igy csak a kovuletek vannak, es mardnak sajnos.
14.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 13:46
"Bardóczy Csabát elítélték három évre és két hónapra, a csereháti ügy miatt. 1997. május 28-án a Székelyudvarhelyen a csereháti épületet elfoglaló görög katolikus apácákat cipelték ki ölben az épületből. Bardóczyt magánlaksértés címén fogták perbe, annak ellenére, hogy a nevezett apácáknak akkor semmilyen tulajdonjoguk nem volt az épületre. Bardóczy ellen a csöndes incidens után hét hónappal indított eljárást a Hargita megyei ügyészség, annak ellenére, hogy az apácák nem jelentették föl, sőt kijelentették, hogy nem kérik felelősségre vonását."
Azert, hogy ne zarjek el kimenekult az orszagbol.
13.
Yogi
|
2010-03-10. szerda, 13:25
Itt Oláhországban nincs olyan , hogy végleges ítélet . S pláne akkor nem , ha valamilyen marosvásárhelyi bakterház baktere hozott ítéletet . Ugynis , míg az ügy eljutna Strassbourgig , végig kell járni az itteni szamárlétrát : Semmítőszék , stb. de ezt már Bukarestben . Ezután lehet kilépni jogilag az oláh fertőből. Helyes viszont , ha Tőkés urat felkérik egy kis lobbizásra , hiszen az embernek az az érzése , hogy a Román Ortodox Köztársaságban él .
12.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 13:00
11. ira
Hany van neked :) ?
11.
ira
|
2010-03-10. szerda, 11:47
Ellen módszer minél több gyerek.
10.
robi
|
2010-03-10. szerda, 10:33
...a nagy baj az, hogy még jönni fognak ...sokan!
9.
Anonim34
|
2010-03-10. szerda, 10:12
Nem tartom kizartnak, hogy meg kapta az igeretet Orbantol a penzre, de az tudott dolog volt, hogy nem elado.
Bardoczy Csaba-t (alias Maroknyi Szekely-t) ezert szamuztek az orszabgol, mert annak idejen kifutott 2-3 apacaval.
Van aki meg emlekszik ra.
Az RMDSZ soha-soha nem kezelte prioritaskent az ugyet.
Ha nem teszunk a beolvasztas ellen gyerekeink-unokaink banjak majd.

Egy kis izelito 1998-bol akik elfelejtettek:

http://www.reocities.com/Nashville/5540/Cserehat.htm
8.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 09:34
@Aninim 3
Azt igérte, hogy meg van a pénz a visszavásárlásra. Na de a möjkucák nem adták el. Tőled meg lehet-e venni azt amit nem adsz el??? Gondolkozz logikusan.
Amúgy nem védem Sz. Jenőt, de azért nem kell csusztatni.
7.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 08:24
Én valahogy azt látom, hogy az RMDSZ- nek sem nagyon érdeke, hogy megszerezzék az épületet és a területet. Mert ne mondja valaki, hogy koalíciós partnerként nem lehetne lépéseket tenni ennek érdekében.
Amit pedig szász jenő mondott...hát neki nem sokat adok a szavára, mert legalább két választási kampányban megígérte, és nem tett érte semmit...úgy, ahogy annyi mindent megígért és nem tett érte semmit! Neki ez csak voks szerzés, semmi más...
Mindjárt jobban kezdek bízni a zöldekben, mint a másik kettőben, akik csak azzal vannak elfoglalva, hogy saját érdekeiket helyezzék előtérbe.
Szégyen, hogy hatalommal a kezünkben nem tudunk lépni megfelelően...ne félj fordított helyzetben...
Eckstein ennyit ér...karrierista...nagyot csalódtam benne...
És igenis tovább kell lépni az Európai Törvényszékre!!!
6.
béla
|
2010-03-10. szerda, 08:22
T.CSáplaci üdvözölnivaló az irásod én is arakérem Kincses urat hogy tegyemeg még Strazburg-felé a lépéseit
5.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 08:20
" Csaplacinak " igaza van, valamint " Na nene-k "is. ki kell feltetlen vinni az ugyet minnel hamarabb az Eu tanacsba, hiszen ott van Tokes ...
Valoban az ortodox roman egyhaz nem mas mint bedolgozo a sri-nek es nemcsak itt nalunk.
Mibe fogadunk kedvesek, h. az ugynevezett legvedelmi elharito raketak egyik uteget, melyet Iran es E-Korea esetleges tamadasai ellen hoznak be, ide Szekelyfoldre fogjak telepiteni, persze nem amerikai legenyseggel ( kivetel egy-ketto), hanem moldaviabol hozzak megint oket, ezek pedig az osszes neamulet hozzak magukkal es fog kelleni lakas, templom stb. Tehat FOGADTUNK ...!
Vajon fog -etenni az rmdsz ennek megakadalyozasaban valamit ?? v. Ezzel is kompromisszumre lep a romansaggal ??!!
4.
Csáplaci
|
2010-03-10. szerda, 08:07
Szerintem az űgyet ki kell vinni Europába.Ez már merénylet egy nép jövője ellen.Az ortodox egyház pedig a régió terrorista hálozata.Ebből még sok baj lessz.
3.
Anonim
|
2010-03-10. szerda, 07:39
Hol van szasz jenő? Megígérte évekkel ezelőtt, persze amikor indult a választásokra, hogy visszaszerzi az épületeteket, pedig már akkor is tudta, hogy nem mond igazat....
Egyáltalán szólt valaha is igazat a közéletben?
2.
Anonim
|
2010-03-09. kedd, 20:28
Eckstein-Kovács Péternek befogták a száját egy államfői tanácsosi beosztással. Mindenki megvehető....
1.
Na ne!!
|
2010-03-09. kedd, 20:07
Vegyuk mar eszre mi folyik a kulisszak mogott es nemcsak... a Kossut utca vegeben a gorog kat. templomot elsajatitottak az ortodoxok- vajon nem volt eleg a szombatfalvi templom??- es atfestettek ortodoxx modra rongalva ezzel felszentelt mivoltat, a Cserehaton a majkucak ott vannak meg mindig, a Kerekerdon mar teljes a katonai alakulat ( letszam nelkul meg, de a staton komplekt betoltes alkalom adtara), a Bethlen utcaba ott a " kulturhazuk ", csak roman ovodaval fungal, minden blokk lepcsohazban legkevesebb egy romanajku csalad lakozik - egyenlore- . Hat ebredjunk mar fel egy kicsitt es fogjunk ossze, hiszen a gyerekeink gyerekeinek jovojerol van szo !
Találatok: 28  Oldalak:   1

Hirdetés

1 EUR 4.28 RON
1 USD 3.33 RON
1 GBP 5.14 RON
100 HUF 1.51 RON
1 XAU 134.19 RON
=

Hirdetés

Csíkszereda

Péntek

Eső valószínű
Eső valószínű
Péntek
éjszaka

Borús
Borús
Szombat

Eső valószínű
Eső valószínű
Max: 18 °CMin: 3 °CMax: 18 °C

Székelyudvarhely

Péntek

Eső valószínű
Eső valószínű
Péntek
éjszaka

Borús
Borús
Szombat

Eső valószínű
Eső valószínű
Max: 18 °CMin: 6 °CMax: 20 °C

Marosvásárhely

Péntek

Eső valószínű
Eső valószínű
Péntek
éjszaka

Eső valószínű
Eső valószínű
Szombat

Eső valószínű
Eső valószínű
Max: 20 °CMin: 6 °CMax: 21 °C

Feliratkozás hírlevélre